محل تبلیغات شما

نتایج جستجو برای عبارت :

عبادت وعبودیت

✨﷽✨
عبادت ‌کنندگان سه گروهند:
✍امام حسین علیه السلام :گروهی خداوند را به انگیزه رسیدن به پاداش و دست‌ یافتن به نعمتهای نامحدودش عبادت می‌کنند، این دسته از عبادت‌کنندگان مانند سوداگران سودجو است. 
بعضی خداوند را از ترس عذاب می‌پرستند و عبادت می‌کنند که این دسته از عبادت‌کنندگان در خور بردگان زرخرید است.
و کسانی هستند که خداوند را به منظور شکرگزاری و انجام یک وظیفه انسانی پرستش می‌نمایند ( خداوندا من تو را عبادت می‌کنم چون لایق پرس
من توصیه‌ام به جوانان این است که عبادت را با توجّه انجام دهند. من اصرار نمی‌کنم که زیاد عبادت کنید؛ نه. شما خواستید زیاد عبادت کنید، خواستید کم عبادت کنید؛ ولی آنچه انجام می‌دهید با توجّه باشد. البته همه باید عبادت واجب را انجام دهند؛ آن‌که قابل اغماض و اینها نیست. هر کسی باید عبادت واجبش را انجام دهد.۱۳۷۶/۱۱/۱۴
عشق به عبادت
 بعضـی می گویند:چکارکنیم تا عبادت را دوست داشـته باشـیم. عاشق عبادت باشـیم. بهفرزنـدم میگویم نمـاز بخوان، می گویـد خوب می خوانم، عـاشق عبادت نیست.چرا؟ یکی دیگر می گویـد بچه ام گاهی نماز می خوانـد و گاهی نمی خوانـد.چه کار بایـدبکنم؟
علت آن، این است که شـیرینی عبادت را هنوز نچشـیده اند.حالا چکار کنیم که شیرینی عبادت را بچشیم؟
امام صادق (علیه السلام) می فرماید: این یک گنج است. اگر می خواهی عبادت خدا را دوست داشته باشی راهش ترک برم
دین و مذهب از انسان عبادت می‌طلبد.چیزی که انسان نباید به هیچ موجودی، انسانی و یا یزدانی بدهد.پرستش دیگری یعنی پایین آوردن خود.عبادت وحشت و ترس است.وحشت و ترسی بیهوده و امیدی کور.عبادت است که تنها یکی را بالا می‌برد و تعداد زیادی را به پایین می‌کشد.عبادت برای ان کاخ می‌سازد و برای جرائم بنای یادبود.شخص عابد حتی برای دستان خود دستبند می‌سازد. روح عبادت روح بیدادگری است.یک روشنفکر هرگز زانو نمی‌زند.بدن به هرچه گرایش داشته باشد، روح روشنف
عشق به عبادت
 بعضـی می گویند:چکارکنیم تا عبادت را دوست داشـته باشـیم. عاشق عبادت باشـیم. به فرزنـدم میگویم نمـاز بخوان، می گویـد خوب می خوانم، عـاشق عبادت نیست.چرا؟ یکی دیگر می گویـد بچه ام گاهی نماز می خوانـد و گاهی نمی خوانـد.چه کار بایـدبکنم؟
ادامه مطلب
پیشانی ات را هنگام سجده برای پروردگارت بر خاک می گذاری ،بدان تو برای چه کسی سجده میکنی ؟
برای کسی که مستحق عبادت است.
دعا و عبادت ،اوج و قله‌ی بندگی‌ست و خلقت و رزق و حیات و مرگ ، اوج و قله‌ی اعطاء و الوهیت هستند،پس زمانی که کسی جز الله بر این چهار چیز قادر نیست،واجب میشود که دعا و عبادت برای کسی جز الله ، صرف نشود.
کار تماشاگر نوعی پرستش و بندگی و قبول ولایت است. او از خود سلب اختیار میکند و در یک فضای تاریک ، چشم به صحنه‌ای روشن می‌سپارد و منتظر مینشنید تا فیلمساز او را سحر کند. فضا نیز تاریک شده است تا هیچ چیز جز فیلم ، توجه او را به خود جلب نکند و امکان استغراق در فیلم به تمامی فراهم شود . گوش و چشم و روح و عقل و اختیار بیننده ، همه به فیلمساز سپرده شده است . این کار ماهیتا نوعی عبادت است و از لحاظ "اخلاق" نیز توجه "غایت" آن ، ارزش پیدا میکند ؛ یعنی با توجه ب
ارزش و اهمّیّت اخلاص
اخلاص، معیار ارزش عبادت، مقامی از مقامات مقرّبان الهی و هدف دین است. هر کس آن را یافت، موهبتی الهی نصیبش گشته که به وسیله آن به مقامات بزرگی خواهد رسید. چرا چنین نباشد، در حالی که خداوند متعال، بندگانش را به آن امر کرده، می فرماید:
فَادْعُوا اللَّهَ مُخْلِصِینَ لَهُ الدِّینَ وَ لَوْ کَرِهَ الْکافِرُونَ»[4]
خدا را بخوانید، در حالی که تنها برای او در دین اخلاص می ورزید، اگر چه کافران را ناخوش آید.
در سخنان پیشوایان معصوم،
طاعت آن نیست که بر خاک نهی پیشانی صدق پیش آر که اخلاص به پیشانی نیست
سعدی
امام رضا علیه السلام نیز فرموده است:
خوشا به حال کسی که خالص گرداند عبادت را و دعا را از برای خدا و دل او مشغول نگردد به آنچه دو چشم او می بیند و یاد خدا را فراموش نکند، به واسطه آنچه گوش های او می شنود و دل او محزون نگردد، به سبب آنچه خدا به دیگری عطا فرموده است.
قلب روی اندود؛ نستانند در بازار خالصی باید که از آتش برون آید سلیم
پیام متن:
مقدار عبادت مهم است، ولی مهم تر ا
بسم الله الرحمن الرحیم یک کلمه سخن حکمت که انسان را با حقایق آشنا نماید برای مومن شنیدنش از یک سال عبادت بهتر است پیامبر عظیم الشأن اسلام صلی الله علیه و آله و سلمتوفیق شنیدن و آشنا شدن با سخنان حکیمانه لطفی است که حق تعالی مقرر می کند و استفاده کردن از این لطف تنها برای کسانی ممکن است که معنای حقیقی عبادت را درک کرده باشند و بندگی خدا هر چه آگاهانه تر باشد ارزشمند تر است و کسب فیض در محضر حکیم بالاترین عبادت است و تفکر و تعقل بر حکمت ها فرصت خ
امام باقر علیه‌السلام می‌فرمایند: خداوند متعال به چیزی برتر از عفت شکم و شرمگاه، عبادت نشده است.»[1] درجایی دیگر و در پاسخ به کسی که عرض کرد: عمل من ضعیف است و نماز و روزه کم به‌جا می‌آورم ولی تلاش من بر این است که جز لقمه حلال نخورم و جز با حلال نزدیکی نکنم» […]
نوشته عفت شکم و شرمگاه بالاترین عبادت و بالاترین جهاد! اولین بار در گناه شناسی. پدیدار شد.
 سلیمان دیلمی گوید بامام صادق ع عرض کردم  فلانی در عبادت و دیانت و فصیلت چنین و چنان ست فرمود عقلش چگونه  است گفتم نمیدانم فرمود پاداش  باندازه عقل است همانا مردی از بنی اسرائیل در یکی از جزایر دریا که سبز و خرم و پرآب و درخت بود عبادت خدا میکرد یکی از فرشتگان  از آنجا گذشت  و عرض پروردگارا مقدار پاداش این بنده ات را بمن بنما  خداوند باو نشان داد واو ان مقدار را کو چک شمرد خدا باو وح ی کرد همراه او همراه او باش پس ان فرشته  بصورت انسانی نزد او
گروه گرافیکی 12 طرح لایه باز فون جشن تکلیف را جهت دانلود ویژه طراحی کرده است این طرح ها با موضوع جشن مدرسه و یاد بود جشن نماز در ابعاد برگه a4 می باشد.این طرح ها دانلود به ازای پرداخت میباشد و شما پس از پرداخت وجه میتوانید لینک دانلود را مشاهده کنید


   
5»إِیّاکَ نَعْبُدُ وَ إِیّاکَ نَسْتَعِینُ نکات این آیه1-* جمله نَعْبُدُ» هم اشاره به این دارد که نماز به جماعت خوانده شود و هم بیانگر این است که مسلمانان همگی برادر و در یک خط هستند.2-ابتدا باید بندگی خدا کرد،آنگاه از او حاجت خواست. نَعْبُدُ، نَسْتَعِینُ» 3-بندگی،تنها در برابر خداوند رواست نه دیگران. إِیّاکَ نَعْبُدُ» 4-(نکته ای زیبا و دقیق از تفسیر المیزان): عبادت وقتى حقیقتا عبادت است که عبد عابد در عبادتش خلوص داشته باشد، و خلوص ، همان
بسم الله الرحمن الرحیم
یافارس الحجاز ادرکنی الساعه العجل
مولایمان امام امیرالمومنین علی علیه الاف السلام می فرمایند
لبخند و مهربانی آ دمی در هنگام برخورد با دیگران عبادت است
___________
اگر مردم از همین لحظه تصمیم بگیرند که خداوند را اینگونه عبادت کنند
لحظه‌ای فکر کنید جامعه به چه سمتی میرود؟؟؟
میزان پرونده های طلاق و .
به گفتار مولایمان گوش نمی‌دهیم و با بردن نامش بدون عمل به دستوراتش باعث بدنامی اش شده ایم.
اللهم عجل لولیک الفرج و العافی
خالصانه


عبادت زمانی شایسته نام عبادت می شود که "فقط" برای خدا بجا آورده شود
به این معنا که قصد اولیه برای انجام آن الهی باشد و انسان مؤمن تا پایان عبادت بر
همین قصد باقی باشد و از این قصد الهی بر نگردد
انسان مؤمن می خواهد با عبادت خود به خداوند تقرّب جسته به او نزدیک گردد
(قربة الی الله) بنابراین هیچ نیّتی جز خدا ندارد ، حتی غیر خدا را در نیّت خود از
عبادت ، شریک نمی سازد ، و عمل ریایی انجام نمی دهد که اگر چنین عملی اتفاق افتاد
، عبادت دیگر عبادت
 
بیست و پنجم ذی القعده، هم زمان با دحوالارض یعنی گسترش یافتن زمین است. از امیرالمومنین ـ علیه السلام ـ روایت شده است که فرمودند:
نخستین رحمتی که از آسمان به زمین نازل شد، در بیست وپنج ذی القعده بود. کسی که در این روز روزه بگیرد و شبش را به عبادت بایستد، عبادت صد سال را که روزش را روزه و شبش را عبادت کرده است خواهد داشت.»
همچنین در برخی از روایات این روز به عنوان روز قیام امام زمان مهدی موعود(عج) معرفی شده و خاتم المحدثین، شیخ عباس قمی (ره) روز د
بسم الله

زهد و عبادت حضرت زینت علیها السلامحضرت زینب کبری علیها السلام تمام شبش را به عبادت می پرداخت و در دوران حیات خود هیچگاه تهجّد را ترک نکرد. آن چنان اشتغال به عبادت ورزید که ملقب به لقب عابده آل علی» شد. از امام زین العابدین علیه السلام روایت شده است که فرمود: این مخدره حتی در شب یازدهم عاشورا هم نماز شبش ترک نشد و نشسته نماز خواند. ارتباط و عبادت زینب آن چنان با خدا قوی بود که دیگران از آن حضرت التماس دعا داشتند».
ادامه مطلب
دانلود 15بک گراند جشن تکلیف و عبادت  بصورت پی اس دی psd  با موضوع محراب ، تلاوت قران ، اسمان، کعبه،طرح های اسلیمی در ابعاد . 13 و 30 . 20 را طراحی کرده است این فون به صورت PSD و با لایه ای مجزا طراحی شده است،جهت مشاهده و خرید روی بنر خرید محصول کلیک کنید.این فایل (دانلود پس از پرداخت وجه )میباشد .
عبادت برای یک عبادت‌گر واقعی پیمان» است و صحنه زندگی وفای پیمان».
این پیمان مشتمل بر دو شرط اصلی است:
- رهایی و آزادی از حکومت و اطاعت غیر خدا
- تسلیم محض در مقابل آنچه خدا به آن امر می‌کند.
استاد مطهری، مقدمه‌ای بر جهان‌بینی توحیدی، ج۲، ص۷۹
▫️ 
@dialameh_SBMU
  https://dialameh.blog.ir
رسولخدا فرمود حوارین بعیسی  علیهالسلام گفتند یا دوح الله با که بنشینم فرمود با کسیکه. دیدارش شما را بیاد خدا اندازد و سخنش دانشتانرا زیاد کند وکردارش شما را باخرت تشویق کند  4 رسولخدا فرمود همنیشنی با اهل دین شرف دنیاو اخرتست  امام باقر ع فرمود نشستن نزد کسیکه باو اعتماد دارم از عبادت دارم از عبادت یکسال برایماطمبنان بخشتر است 
 
در تمام ماه های سال، ماهى به عظمت ماه پربرکت رمضان نیست؛ زیرا ماهى است که خداوند آن را جهت اهداى بالاترین هدیه خود به جهان بشریّت، یعنى قرآن مجید» برگزیده است.از سوى دیگر، ماهى است که شب قدر در آن واقع شده، شبى که مقدّرات یکسال انسانها- بر حسب شایستگى‏ها و لیاقت‏هایشان- تعیین مى‏ گردد و عبادت آن برتر از عبادت هزار ماه است!از سوى سوم، بهار عبادت و ماه تعلیم و تربیت، ماه طهارت و پاکى، و ماه تقوا و خودسازى است؛ ماهى که مراحل قرب‏ الهى و سیر و س
✅ره آورد خلوص در عبادت:☀️ قالت فاطمة اهراء سلام الله علیها: من أصعد إلی الله خالص عبادته، أهبط الله عزوجل إلیه أفضل مصلحته. فرمود: کسی که عبادت خالص خود را به خداوند متعال تقدیم می‌کند (و فقط برای رضای او عمل می‌کند) خداوند نیز بهترین مصلحت خود را بر او نازل می‌کند. تحف العقول ص۹۶۰#سید_حسین_فاطمی_نژاد
بِسۡمِ ٱللَّهِ ٱلرَّحۡمَٰنِ ٱلرَّحِیمِ
گزارش کتابچه: العبادة بوابة التوحید و بوابة التکفیر
مؤلف: شریف حاتم العونی
ناشر: مرکز نماء للبحوث و الدراسات
مشخصات ظاهری: ص
کتاب در صدد تعریف عبادت است. با شناخت عبادت می توان مؤمن را از کافر تمییز داد؛ نتیجتاً این مسئله خیلی مهم و قابل توجه است.
نکات برداشتی از این مقاله:
۱) عبادت از دو معنا برخوردار است. معنای عام و معنای خاص:
معنای عام عبادت: هر آنچه (اقوال و افعال) که خداوند آن را دوست داشته باشد و ر
ازتوحید ربوبیت، توحید معبودیت در می آید.
بنابراین چون رب یکی ست، معبود هم یکی ست. و عبادت عبارت است از حرکت تکاملی انسان به سوی یک کمال. یک کمالی را انسان  در جایی در نظر میگیرد همین که انسان حرکت می کند می رود سوی آن کمال، این عبادت می شود. وقتی که انسان گرسنه هست و می رود به سمت سفره نان این می شود عبادت. حرکت انسان به سوی کمال می‌شود عبادت.
وقتی که ما گفتیم که همه آثار عالم مال خداست، بنابراین اگر نان سیر کننده است یعنی خداوند است که سیر کنند
سوالات درسهایی از قرآن 25 مهر 98
تاریخ پخش:25/07/98
 
1- خوراک و پوشاک، مصداق کدام نیاز انسان است؟
 
1) نیاز شخصی
2) نیاز اجتماعی
3) نیاز عالی
 
 
2- کدام یک از موارد ذیل، نیاز اجتماعی انسان است؟
 
1) شناخت جهان
2) شناخت انسان
3) قوانین و مقررات
 
 
3- آیه آخر سوره کافرون، بیانگر چیست؟
 
1) دین، یعنی ایمان به خدا 
2) انسان بی‌دین نداریم
3) دین‌دار واقعی نداریم
 
4- نشانه‌ی فطری‌بودن یک امر چیست؟
 
1) هر انسانی در هر مکانی و زمانی داراست
2) نیاز به معلم و آموزش ندار
ه نام خالق هستی@ عبادت کردن یعنی هرآنچه خدا امر کرده است را انجام دهیم و تقوا کردن یعنی دربرابر گناه ایستادگی به خرج داده و ازگناه دوری کنیم.پس تقوا خود نوعی از عبادت است.ولی منظور ما از عبادت دراین مطلب عبادت های شخصی همانند نماز وروزه و قران وزیارات و دعاهاست.ببینید دوستان یکی از فلسفه های مهم عبادت این است که انسان اراده دربرابر گناه پیدا کند و آنرا انجام ندهد.ساده تر بگویم خدا نمازی را که انسان را ازگناه و اخلاق های رذیله دور نکند نمی
به نام خالق هستی@ عبادت کردن یعنی هرآنچه خدا امر کرده است را انجام دهیم و تقوا کردن یعنی دربرابر گناه ایستادگی به خرج داده و ازگناه دوری کنیم.پس تقوا خود نوعی از عبادت است.ولی منظور ما از عبادت دراین مطلب عبادت های شخصی همانند نماز وروزه و قران وزیارات و دعاهاست.ببینید دوستان یکی از فلسفه های مهم عبادت این است که انسان اراده دربرابر گناه پیدا کند و آنرا انجام ندهد.ساده تر بگویم خدا نمازی را که انسان را ازگناه و اخلاق های رذیله دور نکند نم
سوالات درسهایی از قرآن 25 مهر 98
تاریخ پخش:25/07/98
 
1- خوراک و پوشاک، مصداق کدام نیاز انسان است؟
 
1) نیاز شخصی
2) نیاز اجتماعی
3) نیاز عالی
 
 
2- کدام یک از موارد ذیل، نیاز اجتماعی انسان است؟
 
1) شناخت جهان
2) شناخت انسان
3) قوانین و مقررات
 
 
3- آیه آخر سوره کافرون، بیانگر چیست؟
 
1) دین، یعنی ایمان به خدا 
2) انسان بی‌دین نداریم
3) دین‌دار واقعی نداریم
 
4- نشانه‌ی فطری‌بودن یک امر چیست؟
 
1) هر انسانی در هر مکانی و زمانی داراست
2) نیاز به معلم و آموزش ندار
سوالات درسهایی از قرآن 25 مهر 98
تاریخ پخش:25/07/98
 
1- خوراک و پوشاک، مصداق کدام نیاز انسان است؟
 
1) نیاز شخصی
2) نیاز اجتماعی
3) نیاز عالی
 
 
2- کدام یک از موارد ذیل، نیاز اجتماعی انسان است؟
 
1) شناخت جهان
2) شناخت انسان
3) قوانین و مقررات
 
 
3- آیه آخر سوره کافرون، بیانگر چیست؟
 
1) دین، یعنی ایمان به خدا 
2) انسان بی‌دین نداریم
3) دین‌دار واقعی نداریم
 
4- نشانه‌ی فطری‌بودن یک امر چیست؟
 
1) هر انسانی در هر مکانی و زمانی داراست
2) نیاز به معلم و آموزش ندار
سوالات درسهایی از قرآن 25 مهر 98
تاریخ پخش:25/07/98
 
1- خوراک و پوشاک، مصداق کدام نیاز انسان است؟
 
1) نیاز شخصی
2) نیاز اجتماعی
3) نیاز عالی
 
 
2- کدام یک از موارد ذیل، نیاز اجتماعی انسان است؟
 
1) شناخت جهان
2) شناخت انسان
3) قوانین و مقررات
 
 
3- آیه آخر سوره کافرون، بیانگر چیست؟
 
1) دین، یعنی ایمان به خدا 
2) انسان بی‌دین نداریم
3) دین‌دار واقعی نداریم
 
4- نشانه‌ی فطری‌بودن یک امر چیست؟
 
1) هر انسانی در هر مکانی و زمانی داراست
2) نیاز به معلم و آموزش ندار
عبادت بدون ولایت ارزش ندارد
روزی قنبر به همراه امام علی(علیه السلام ) وارد مسجد کوفه شد. در این هنگام مردی مشغول نماز بوده بسیار نیکو نماز میخواند. قنبر به مولی گفت: من مردی را ندیدم که از او زیباتر نماز بخواند! حضرت فرمود: قنبر! عبادت با ولایت ما ارزش دارد اگر کسی هزار سال عبادت داشته باشد اما از نعمت ولایت ما بی بهره باشد عبادت او دارای ذره ای ارزش نیست.
 بحارالانوار، ج5، ص160
دیدید که در میان آقایون کسانی هستن که پیشونی اونها پینه بسته هست طوری که انگار بیست و چهار ساعته مشغول نماز و عبادت باشند؟
حالا اینکه این پیشونی پینه بسته چه مدل هایی داره بگذریم که مورد بحث من نیست.
بحث من اینه که چرا این مد در خانم ها پیدا نمیشه؟ یعنی ما خانمی تو کشور نداریم که همیشه در حال سجده و عبادت با خدا باشه که پیشونی اون پینه ببنده؟
 رسولخدا ص فرمود بهترین مردم  کسی است که عاشق عبادت شود با عبادت دست بگردن شودو انرااز دل دوست دارد وباتن خود انجام دهدو برای ان فارغ شود بکاردیگر دل مشغول نداردچنین شخصی باک ندارد که زندگی دنیایش بسختی گذردیا باسانی 4 عیسی بن عبدالله بامام صادق ع  عرض کرد قربانت عبادت چیست فرمود نیت خوب داشتن بعبادت از راهی که خدا از انرا اطاعت شود هماناای عیسی مومن نباشی تا انکه ناسخ را از منسوخ تشخیص دهی تا بناسخ عمل کنی ومنسوخ را کنار گذاری  عرض کردم قر
ازتوحید ربوبیت، توحید معبودیت در می آید.
بنابراین چون رب یکی ست، معبود هم یکی ست. و عبادت عبارت است از حرکت تکاملی انسان به سوی یک کمال. یک کمالی را انسان  در جایی در نظر میگیرد همین که انسان حرکت می کند می رود سوی آن کمال، این عبادت می شود. وقتی که انسان گرسنه هست و می رود به سمت سفره نان این می شود عبادت. حرکت انسان به سوی کمال می‌شود عبادت.
وقتی که ما گفتیم که همه آثار عالم مال خداست، بنابراین اگر نان سیر کننده است یعنی خداوند است که سیر کنند
{امام زمان(عج) از منظر روایات - شماره 26}
 
عصر غیبت یا ظهور حجت؟
 
شخصی از امام صادق(ع) پرسید: کدام یک از این دو بهتر است؟ عبادت پنهانی با امام پنهان در زمان دولت باطل یا عبادت در زمان ظهور با امام آشکار از شما؟
امام فرمودند: به خدا عبادت شما در پنهانی با امام پنهانتان در زمان دولت باطل و ترس شما از دشمن و در حال تقیه، بهتر است از کسی که عبادت کند خدای عزوجل را در زمان ظهور حق با امام بر حق آشکار و در زمان دولت حق.
زیرا شما نسبت به عبادت خدای عزوجل در
تو پیامبر منی. تو ابراهیم منی وقتی که تماماً آتشم. تو موسیِ منی وقتی که وسطِ دریا برام راه باز می‌کنی. تو نوحِ منی وقتی که درحال غرق شدنم. تو عیسیِ منی برای اوقاتی که نفس کم می‌آرم. ناقوسِ صدات، ناقوسِ کلیسایِ منه وقتی که باید عبادت کنم. که تو محتاج این عبادت نیستی؛ من تماماً نیازم به این عبادت. تو پیامبر منی. دینِ تو، دینیه که هیچ‌وقت طردم نمی‌کنه. دینی که هیچ‌وقت بهم نگفته عوض بشم تا منو بپذیره. تو پیامبری هستی که با تمومِ اشتباهاتم بازم آغ
ازتوحید ربوبیت، توحید معبودیت در می آید.
بنابراین چون رب یکی ست، معبود هم یکی ست. و عبادت عبارت است از حرکت تکاملی انسان به سوی یک کمال. یک کمالی را انسان  در جایی در نظر میگیرد همین که انسان حرکت می کند می رود سوی آن کمال، این عبادت می شود. وقتی که انسان گرسنه هست و می رود به سمت سفره نان این می شود عبادت. حرکت انسان به سوی کمال می‌شود عبادت.
وقتی که ما گفتیم که همه آثار عالم مال خداست، بنابراین اگر نان سیر کننده است یعنی خداوند است که سیر کنند
محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما

آخرین مطالب

آخرین جستجو ها

تبلیغات متنی